Biljetter via TICKETMASTER

Uppdaterad

Allmänna regler, rutiner, och frågor och svar som avser alla biljetter införskaffade genom TICKETMASTER. 

Länk till Dansens Hus samlingssida på Ticketmaster hemsidan:

Dansens Hus - föreställningar och biljetter (ticketmaster.se)

Ticketmaster

Information till kund:

För olika typer av TICKETMASTER ärenden finns det en samlad kontaktsida för support: Ticketmaster hjälp

För frågor eller feedback, kontakta Ticketmaster via e-post eller chatt: Ticketmaster kontakt

Om kund vill göra skicka en förfrågan via ett kontaktformulär 

Tipsa kund som behöver få kontakt med Ticketmaster angående en bokning, om att gå in på Mitt kontoTicketmaster.se där kunden har en översikt på sina bokningar och tillgång till sina biljetter, dessutom underlättar det problemhanteringen för Ticketmaster supporten: välj bokningen du vill kontakta oss om och klicka på Behöver du hjälp med din bokning?”-knappen. 

Kontakta Ticketmaster

Vissa ärenden går ej att hantera till fullo från biljettkassa/kundtjänst:

  • om rent tekniska problem har uppstått
  • om bokningen/köpet enbart har hanterats av Ticketmaster 

För mer information om tidigare hantering av bokningar, gå in i bokningssystemet Microflex och klicka på fliken Transaktioner på huvudsidan av den aktuella bokningen. Där finns information om alla transaktionssteg och vilka användare som hanterat bokningen tidigare.

Biljetter i andra hand

I Sverige är det inte förbjudet att köpa eller sälja biljetter i andra hand men det innebär ofta fler risker då det inte finns någon garanti att biljetterna är äkta. Det kan även vara garantier som uteblir, exempelvis vid inställt evenemang finns risk att man inte får tillbaka pengarna.

"Vi vill samtidigt göra dig som konsument uppmärksam på att inte köpa biljetter från andra andrahandssajter såsom Viagogo, Onewayticket, biljett24, Biljettnu m.fl. då det inte finns möjlighet (för TM eller arrangören) att garantera eller kontrollera om biljetterna är äkta. Handla därför alltid från den officiella biljettleverantören. Även om biljetterna finns i vårt bokningssystem kan vi tyvärr inte garantera att de är giltiga eftersom det inte finns något sätt för oss att kontrollera om fler kopior har gjorts på samma biljetter. Om så är fallet kommer endast den första som kommer in till arenan kunna utnyttja biljetterna. Ticketmaster avråder starkt sina kunder att köpa biljetter i andra hand."

Har du biljetter till ett evenemang men kan inte gå? Då kan Resale vara ett alternativ för dig - sälj dina biljetter vidare, enkelt och kostnadsfritt. Läs mer om Resale här.

Behöver du hjälp med en bokning på ditt Ticketmaster-konto?

Om du har biljetter hos oss kan du kontakta oss direkt genom din bokning.

Gå in på 'Mina sidor', välj bokningen som du har frågor om, scrolla ner och tryck på knappen 'Behöver du hjälp med denna bokning?'

OBS: Genom att använda detta kontaktsätt får du snabbast och effektivast hjälp då vi direkt får information om ditt evenemang, bokning och i vissa fall hjälpa dig direkt med ett automatiserat svar.

Skicka in ett ärende till oss på Ticketmaster

Skicka en förfrågan – Ticketmaster

Observera att detta kontaktformulär endast gäller frågor om nedan ämnen:
- Hittar inte min bokning
- Frågor om ett specifikt biljettsläpp/presale
- Tillgänglighet tex rullstolsplatser
- Bankuppgifter
- Ticketmaster Presentkort
- Inloggningsproblem/frågor
- Bokningar köpta via biljettombud
- Andrahandsbiljetter
- Frågor inför köp av biljetter: tex, vilken ålder gäller för barnbiljett på evenemang X?
- Säsongskort
- Klagomål som inte gäller en specifik bokning
- Resale

TM support/jourtelefon:

 031-778 61 25


Guide taggad med: Biljetter Dansens Hus program Ticketmaster
warning Created with Sketch.