FAQ

Uppdaterad

Information till kund:

För olika typer av TICKETMASTER ärenden finns det en samlad kontaktsida för support: Ticketmaster hjälp

För frågor eller feedback, kontakta Ticketmaster via e-post eller chatt: Ticketmaster kontakt

Om kund vill göra skicka en förfrågan via ett kontaktformulär 

Tipsa kund som behöver få kontakt med Ticketmaster angående en bokning, om att gå in på Mitt kontoTicketmaster.se där kunden har en översikt på sina bokningar och tillgång till sina biljetter, dessutom underlättar det problemhanteringen för Ticketmaster supporten: välj bokningen du vill kontakta oss om och klicka på Behöver du hjälp med din bokning?”-knappen. 

Kontakta Ticketmaster

Vissa ärenden går ej att hantera till fullo från biljettkassa/kundtjänst:

  • om rent tekniska problem har uppstått
  • om bokningen/köpet enbart har hanterats av Ticketmaster 

För mer information om tidigare hantering av bokningar, gå in i bokningssystemet Microflex och klicka på fliken Transaktioner på huvudsidan av den aktuella bokningen. Där finns information om alla transaktionssteg och vilka användare som hanterat bokningen tidigare.

FAQ

Vad gör jag om jag blir sjuk och inte kan komma?

  • Köpt biljett återlöses ej. Biljetten är inte personlig så den går bra att sälja vidare.

Går det att avboka biljetter?

  • Du kan endast avboka reserverade biljetter, t.ex. biljetter utan betalning.

    Välj "Mitt konto, sedan "Bokning" och bokningsnumret och avboka bokningen.

    Om du inte har hämtat ut dina biljetter i tid så annulleras de automatiskt

Varför är min biljett dyrare än de på er hemsida?

  • Du har troligtvis köpt din biljett via en andrahands återförsäljare.

Behöver jag en fysisk biljett?

  • Det går bra med både fysisk biljett och e-biljett.

Hur gör jag en grupp-bokning?

  • För grupp-bokning av biljetter fler än 10 personer, vänligen skicka er förfrågan till oss på biljett@dansenshus.se 

Hur kommer jag i kontakt med er gällande min bokning?  

  • Har du frågor gällande din biljett eller bokning når du oss på mejl biljett@dansenshus.se
    alt. Tele: 08–50899090 (öppet ons-fre 13.00-15.00), för att underlätta hanteringen ber vi er att alltid bifoga ert bokningsnummer.

Vilka betalmedel tar ni emot på Dansens Hus?

  • Dansens Hus är en helt kontantfri anläggning, vi tar enbart emot kortbetalningar i vår kassa.

Om biljettköpare kontaktar er för att dom har problem med att komma åt sitt konto, går det bra att hänvisa kunden till TICKETMASTER; Det kan variera rätt mycket vad problemet beror på, tex att man har en mailadress som man inte längre har tillgång till, eller om en kund har flera mailadresser.

  • e-biljett
    Din e-biljett finns sparad på Mitt Konto och har även skickats till din e-mail.
    Logga in på appen eller din mobiltelefon för att hitta den mobilanpassade versionen av biljetten eller ladda ner biljetten på datorn för utskrift. Observera att e-biljetten har ett inbyggt säkerhetssystem som endast tillåter inträde till arenan en gång. Du ska kunna se dina biljetter på ditt konto på Ticketmaster.se eller i appen, samt fått biljetter skickat till dig via e-mail. Glöm inte att kolla skräppost-mappen samt dubbelkolla att du loggar in med rätt e-mailadress på ticketmaster.se, då man ibland har gjort köpet med en annan e-mailadress.
  • Biljetterna finns på ett annat konto
    Om du har flera mailadresser kan det vara så att biljetterna finns på ett Ticketmaster konto kopplat till en annan mailadress. Du måste logga in med rätt mail för att få biljetterna på ditt Ticketmaster konto.
  • Fel mail
    Du kan ha haft oturen att ange ett fel i din mailadress när du köpte biljetterna. Om du tror att detta kan vara anledningen, hör av dig via vårt kontaktformulär för hjälp.
  • Försenad leverans

    OBS: Det kan ibland ta upp till en timme tills en bokning skapas och att du får dina biljetter levererade via e-mail och syns på ditt konto när man betalar med Swish.

    Generellt får du dina biljetter via e-mail inom några minuter, men det kan dröja upp till en timme.

    Har betalningen gått igenom så ska du få biljetter, även fast det kan dröja innan du ser dem på kontot eller på din angivna e-mail.

    Skulle det bli ett tillfälligt tekniskt fel vid betalningen så kommer vi återbetala dig automatiskt inom 3-5 bankdagar och du behöver då inte göra någonting. Har du inte fått dina biljetter efter en timme så hör av dig till vår kundtjänst.

Om kunden har tekniska problem som verkar vara browser-relaterade eller enbart dyker upp på kundens lokala enhet, tipsa då hen om att:

  • uppdatera browser (alt. byt till annan browser)
  • rensa cookies och webbdata

Byte av datum

Riktlinjer för byte av datum till samma föreställning (vid gästspel):

  • Vid byte av datum för allmänheten, gäller senast 1 dag innan aktuellt datum som bytes ifrån. Undantag finns, till exempel: 

Senkomlingar som missat efterinsläpp har, om tillgängligheten tillåter, möjlighet att byta till nästföljande dag/tillfällen. 

Stor tillgänglighet i salong.

  • Bytet kan endast genomföras om det finns tillgängliga platser att tillgå till det nya datumet.
  • Vid byte av dag tillkommer serviceavgiften igen eftersom det är en service vi utför. Bytesavgiften uppgår till 50 kr per biljett.
  • Bytet, dvs överlämning och betalning, måste ske i kassan eftersom vi dels behöver verifikationen i kassan vid avslut samt att kunden har möjlighet att betala bytesavgiften för att erhålla de nya biljetterna.


Avbeställningsförsäkring

Vad täcker försäkringen?

Vår avbeställningsförsäkring är en frivillig försäkring som kan köpas i samband med evenemangsbiljetter på Ticketmaster. Försäkringen täcker sjukdom eller oväntade händelser nära inpå ditt evenemang.

Mer info; Några exempel på vad din försäkring täcker och på tillfällen då din försäkring inte gäller hittar du här:

Avbeställningsförsäkring – Ticketmaster 

Hur skickar jag vidare biljetter till en vän? 

Ticket Transfer:

    1. Logga in på ditt konto och välj den bokning du vill skicka från listan med "Kommande evenemang".
    2. Klicka på knappen för att skicka vidare biljetter och följ de enkla stegen på skärmen. Du kan skicka vidare hur många biljetter du vill.
    3. Var noga med att skriva in rätt e-mailadress till den du vill skicka biljetter till.
    4. Mottagaren behöver ett Ticketmaster-konto. Oroa dig inte om de inte har ett, de kommer att kunna skapa ett konto när de accepterar sin biljett. När biljetten accepterats får du en bekräftelse på e-mail.

OBS: När din vän accepterat biljetten är din ursprungliga QR-kod för den biljetten inte längre giltig. Läs mer här:

Ticket Transfer – Ticketmaster

Vid återköp av biljetter mot pengar (inställd föreställning)

  • Du behöver ha biljetten utskriven innan du avbokar eftersom det ar din verifikation i kassaredovisningen OM kunden inte har bifogat biljetterna kan du ta ut dubbletter, men det ar alltid bast om kunden har mailat biljetterna!
  • Skriv på din kassarapport summan på de återköpta biljetterna som vi skall betala tillbaka och att det ar återköp mot pengar.
  • Totalen som du skriver på din rapport skall fortfarande stamma efter uträkning av allt du gjort i din kassa för dagen.
  • På Återköpskvittot som du häftar fast med biljetterna skriv tex återköpt mot pengar.

Kundens mail med kontouppgifter och belopp som skall betalas tillbaka skall mailas till:

(x)

I ämnes-raden skriver du: Återköp (Kundens Namn) + (belopp)  tex Återköp Jeanette Snögren 1885:-

Och du skriver också i själva mailet att det ar återköp och vilket belopp som skall betalas tillbaka.









Guide taggad med: Biljett-problem Inloggningsproblem Mina sidor Lösenordsbyte Mina sidor
warning Created with Sketch.